Spelare: ToRnAiDo (scout) victor..(scout/demo) qckN (Soldier) Albin (soldier) Looni (demoman) och Puffen (medic) som är try
Denna gången hade vi en uppställning där alla var bra tränade på sin klass och ville spela den! Alla satt på vent och det blev roliga maps.
Deras val: Badlands
Vi var oxå sugna på denna och diskuterade igenom taktiken bra innan match. Vi började ändå lite rörigt, men fick mitten efter hård strid. Jag dog lite väl enkelt i början några gånger men tog ut folk med lite hp osv. Har för mig att vi vann första efter en ganska lång runda.
Sen spelade de bättre och fick väl näst sista när vi fortfarande hade lite folk längre fram och hann bara deffa sista ett litet tag. De vann nu 3 snabba rundor, tror det stod 1-3 till dem.
Men NU! Kör vi på hårt, tar mitten. Vi scouts överlever bättre och tar medic flera ggr. När de tror att de kan försöka ta mitten cappar vi näst sista och sista snabbt. Så fortsätter det och vi spelar vääldigt fint
3-5 på badlands vinner vi med
Vårt val: Gravelpit
Nu när vi är hyfsat säkra på badlands (och granary) så är det bra att träna lite på gravel som är populär i ligorna. Kul är den oxå.
Vi börjar anfalla och testar den fungerande taktiken från gårdagen. 2 scouts på A och resten B. De hade minst 1 demoman på A oftast. Vi tog iaf ut honom (fast victor dog) och jag började cappa A. Vicke går på B ist när han spawnar. Men då kommer det en demoman igen på A och lyckas ta ut mig då jag chansar på att stå kvar på point .. .
Vicke går iaf A nu och cappar. Vi springer förbi C och nu har vi nästan cappat B oxå efter bra arbete av resten där. B och A cappas iaf typ samtidigt och vi rushar B. De hinner få upp sentry men vi tar ut den och medic. Sen får vi pointen snabbt! --- 3 min första anfall ungefär.
Nu deffar vi med 2 demos (vicke går det) jag fortsätter scout för att kunna få deras uber och medic. Jag och victor står på A medan resten stannar på B.
Vi lyckas hålla A ett bra tag, de kör en spy men han lyckas inte spec bra. Sen på B gör vi ett riktigt bra jobb, de är inte beredda när jag kmr som scout och tar ut diverse folk och de har en del folk på B när tiden går ut !! 1-0 till oss
Vi anfaller igen och kör samma taktik. De deffar A hårt men då kommer vi oxå åt B lättare. Får båda points på lite sämre tid och C lyckas de hålla nån minut. Men vi rushar på och vinner på nära 4 min denna gång (bra tid)
Samma taktik på deff. De är beredda på det nu och rensar A med en del förluster. De låter några stanna på A och resten går B. Nu är vi lite okoncentrade och tror hårt på vinst
Så de får B lite billigt och lyckas rusha C, få ut mkt folk med stickys och vinner denna rundan.. 1-1 på gravelpit
Hela resultatet: 2-1 till oss!